TVÅ ÅR

 
I dag är det hela två år sedan jag tog mitt körkort. Två år sedan det var en underbar vårdag, jag hade på mig ljusa jeans, skjorta och vita converse och klarade uppkörningen. Lyckan efter det var total och jag kan nästan känna känslan jag hade när han som höll i uppkörningen sa "Grattis du klarade det". Det var iallafall en uppkörning jag sent kommer glömma. Precis innan vi skulle svänga in på trafikskolan igen och var klara står vi i ett trafikljus och till höger på cykelbanan ser jag en kvinna som faller ihop och krampar och jag säger något i stil med "ehh...det är nog någon som får ett epilepsianfall på trottoaren" varpå han som sitter bredvid snabbt springer ut ut för att hjälpa henne då ingen var i närheten och jag sitter där i bilen bakom ratten, utan någon bredvid mig, mitt i uppkörningen. Sån tur var så va hon som jag hade övningskört med under hela "övningstiden" med i baksätet så hon sa att jag skulle köra in till kanten när det slog om till grönt och sen fick vi vänta där tills ambulansen kom och vi kunde avsluta min uppkörning. Så lite små dramatsikt blev det men det löste sig tillslut på ett smidigt sätt och jag kommer som sagt aldrig att glömma min uppkörning ; ) 
Publicerat i Vardag
#1 / / Elin:

Åh fin bild!