BOKTIPS

 
 
 
På sommaren är det bara ett måste att ha ett gäng böcker liggandes som väntar på att bli lästa. Förr, när jag inte hade jobbade lika mycket på somrarna läste jag minst fem böcker under ett sommarlov, nu blir det ungefär tre. Hittills har jag läst Livet efter dig och Oskyldiga. Livet efter dig behöver nog ingen närmare förklaring och jag tyckte den var superbra, välskriven och man fastande direkt. Filmen var däremot inte lika bra men det är ju oftast så det är när böcker filmatiseras, detaljerna försvinner. 
 
Oskyldiga är en bok av Anne Cassidy, en författare som jag verkligen älskar. Hennes böcker är thriller blandat med romantik och hon har bland annat kallats för den psykologiska thrillerns mästarinna. Oskyldiga handlar om fyra vänner som räddar en kille i deras klass när han håller på att ta självmord. Men trots att dom räddar honom har han fem veckor senare dött och de fyra personerna sitter på information om hans död. En spännande bok där allting trappas upp efterhand och spänningen stiger. Även denna bok är en bladvändare och jag läste ut den på bara några dagar - perfekt solstolsläsning ; ) 
Publicerat i Tips! / Vardag
Taggar: Anne Cassidy / Livet efter dig / Oskyldiga