FRAMTIDEN?!?

 
Hur många sabbatsår ska du ta? Vad ska du plugga till? Var ska du plugga någonstans? Alla som känner igen dessa frågor efter att ni tagit studenten och inte börjar plugga direkt upp med en hand! Haha skämt och sido... Det är mycket om framtiden som flyger runt i mitt huvud just nu och har egentligen gjort ända sen jag tog studenten för ett drygt halvår sen. Jag känner verkligen att jag vill börja plugga till hösten och hade jag vetat vad jag vill bli hade jag gjort det redan till våren, men så är ju inte fallet... Hur ska man egentligen veta vad som är rätt?! Ena studen funderar jag på en sak och nästa sekund tänker jag att jo men det hade nog varit kul. Just nu är jag inne på ekonomi och eventuellt något med marknadsföring men för några månader sen kände jag för sjuksköterska vilket är helt ur vägen nu. Jag kan hålla på att fundera fram och tillbaka hur länge som helst och det känns som att jag aldrig kommer komma fram till vad jag verkligen vill plugga till. När jag väl sitter där i april med datron framför mig och ska skicka in min ansökan tror jag fortfarande att jag kommer tveka på hur jag vill ha det men jag kommer ändå gå på min magkänsla och det kommer förhoppningsvis att kännas bra! 
Publicerat i Vardag